Det er efterhånden mange år siden, at Tesla lancerede deres første Roadster, der også var starten på brandets indtog på markdet. Dengang var bilen baseret på en Lotus Elise. Det var en elektrisk sportsvogn, der var ubeskriveligt hurtig. Denne følelse blev udelukkende forstærket af, at der hidtil ikke havde været lanceret en hurtig superbil baseret på el.
Elon Musk har i længe gået og luftet, hvad de arbejder på og forberedt verden på, at de snart er klar med noget nyt. De fleste troede blot, at der var tale om en ny lastbil, som der i lang tid har været snak om. Under præsentationen af lastbilen blev der dog også løftet sløret for deres nye Tesla Roadster, der ganske enkelt tog publikum med storm.
Den første udgave af deres Roadster var en ren 2-personers sportsvogn, men i den nye har de dog fået plads til fire personer. I samme ombæring blev der også offentliggjort en række informationer om bilen og dens performance, som du kan se nedenfor:
- 0-100 km/t på 1,9 sekunder
- 0-160 km/t på 4,2 sekunder
- 400 meter på 8,8 sekunder
- Topfart: +400 km/t
- Rækkevidde: Omtrent 1.000 km
- Drejningsmoment: 10.000 Nm
- Firehjulstræk
- 200 kWh-batteri
Udelukkende gældende for den foreløbige prototype
Elon Musk understregede i løbet af præsentationen, at disse fakta udelukkende er noget, der gør sig gældende for den foreløbige prototype. Derfor kan det også meget vel vise sig, at den har fået endnu flere kræfter, når den bliver sendt på markedet i løbet af 2020. Det betyder også, at det kan blive én af de hurtigst og mest intense elbiler på markedet.
Tesla har desuden været kendt for at forsyne deres biler med et såkaldt “Ludicrous-mode”. Dette er en funktion, der sikrer, at bilen kan klare 0-100 km/t på hurtigst mulig vis. Den nye Roadster er dog blevet udstyret med Plaid-mode, der har samme funktion som Ludicrous-mode. Derfor er du også garanteret, at det bliver en yderst intens oplevelse.
Taget kan naturligvis fjernes
Som navnet også giver antydninger af, så er Tesla Roadster naturligvis en roadster, hvilket er ensbetydende med, at det er en cabriolet, der kan smide toppen. Den kommer med en klassisk Targa-konstruktion, der betyder, at det kun er den øverste del af taget, der kan fjernes. Det er dog også et aspekt, der er med til at fuldende looket af denne model.
Hvis du er tændt på idéen om, at skulle investere i en Tesla Roadster, så skal du være forberedt på, at det kræver, at du er villig til at smide et depositum, der lyder på ca. 320.000 kr. Dertil kræves det også, at du betaler yderligere 1,3 millioner kroner inden levering. Skal du have én af de første 1.000 biler, så skal det fulde beløb smides på bordet nu.
Det skal selvfølgelig understreges, at de ovenstående priser er uden dansk registreringsafgift, hvorfor det hurtigt kan vise sig at blive en pebret fornøjelse, hvis du ønsker at indregistrere en Tesla Roadster i Danmark. Det skal dog gøres klart, at der ikke findes nogen serieproduceret sportsvogn, der kan følge med denne bil, når den først ligger fra land.
Kan du få et billån til en Tesla?
Hvis du gerne vil have et billigt billån så er det vigtigt at du sørger for at være grundig med hvor du kigger efter dem henne. F.eks. til en Tesla, så skal du låne en del penge da bilen har en relativt høj pris, og derfor bør du alid kigge efter de billigste billån som jo trods alt kan spare dig for mange penge hvis du spare flere % på din rentesats. Der findes mange billige lån så det handler bare om at kigge sig ordenligt om og sammenligne de forskellige muligheder som du finder derude.