De fleste danskere har oplevet, at deres fly har været forsinket. Ikke alle er dog opmærksomme på, at de er berettiget til en erstatning i tilfælde af en større forsinkelse. Det er selvfølgelig noget, du skal være opmærksom på, hvis du oplever forsinkelser på flyrejsen. Det har altid været muligt at indhente erstatning, men set ud fra et juridisk synspunkt er det blevet markant nemmere.
I dag har du mulighed for at indhente erstatning via en tredjepart, hvis du oplever en flyforsinkelse. De varetager den juridiske del af, at indhente erstatning fra det flyselskab, du skulle have fløjet med. Derfor er der også flere, der reelt set får succes med de sager, de indgiver. Før i tiden var succesraten markant lavere, da flyselskaberne forsøger at undgå dette i de fleste tilfælde.
Hvorfor skal jeg bruge en tredjepart?
De fleste større flyselskaber har en hær af advokater. Derfor har de selvfølgelig også styr på, hvordan de kan undgå, at skulle udbetale erstatning for deres forsinkede eller aflyste fly. Som følge af dette, så er det vanskeligt for en menig turist, at indhente erstatning fra et stort flyselskab. I stedet skal du alliere dig med en tredjepart, der har specialiseret sig i lige netop dette.
Du kan finde et mindre udvalg af virksomheder, der udelukkende arbejder med at indhente erstatning fra forsinkede og aflyste fly. De har brugt lang tid på at perfektionere deres arbejdsflow, deres fremgangsmåde og de juridiske aspekter. Det har medført, at de har en stor succesrate, når de indgiver sager om erstatning hos de mange forskellige flyselskaber, der flyver rundt i verden.
Hvis du ikke selv har intentioner om, at skulle bruge utallige timer og skulle besværliggøre din egen dagligdag ved at indgive sager hos diverse flyselskaber. Det eneste, du skal betale er en mindre kommission af det beløb, du får udbetalt som erstatning. Derfor er der også garanti for, at det er penge, der er godt givet ud – særligt hvis der er tale om lange forsinkelser eller aflysninger.
Betal kun, hvis der er succes med din sag
Du skal ikke frygte for, om du kommer til at kaste penge ud af vinduet. Disse selskaber arbejder udelukkende med kommission. Det betyder, at du ikke skal betale, hvis der ikke er succes med din sag. I denne forbindelse bør det naturligvis også understreges, at deres succesrate er høj, hvorfor der er gode forudsætninger for, at du får din erstatning og de modtager deres kommission.
I og med, at det er et område, de har specialiseret sig inden for, så har de naturligvis kendskab til samtlige af de smuthuller, der er udbredt at bruge hos flyselskaber. Det er sådanne smuthuller, du som menig turist ikke kender til, hvorfor du – sandsynligvis – vil ende med at droppe sagen. Det er ikke aktuelt hos disse virksomheder, hvorfor du også kan forvente en hurtig sagsbehandling.